PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
PSİKOTERAPİLER  
  ANA SAYFA
  İletişim
  ERİCH FROMM VE HÜMANİSTİK PSİKANALİZ
  DİNAMİK PSİKOTERAPİ
  KAREN HORNEY VE BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
  AKILCI-DUYGUSAL TERAPİ
  ROGERS ve BİREY MERKEZLİ DANIŞMA YAKLAŞIMI
  GERÇEKLİK TERAPİSİ
  GEŞTALT TERAPİ ( F. PERLS )
  Holistik Tedavi
  VAROLUŞÇU PSİKOTERAPİ
  AYNA TERAPİSİ
  BİBLİO TERAPİ
  BİLİŞSEL PSİKOTERAPİ
  BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ
  Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi
  Bütünleyici Bireysel Terapi ( BBT )
  çözüm odaklı kısa süreli yaklaşım
  EMDR TERAPİ
  ERİCKSONİAN PSİKOTERAPİ
  E-TERAPİ
  Feminist terapi
  FOTOTERAPİ (IŞIK TERAPİSİ)
  Hidro Terapi
  HİLL & O'BRİEN TERAPİSİ
  HÜCUM TERAPİSİ
  JUNG TERAPİ
  LOGOTERAPİ
  Müzik Terapi
  Oyun Terapisi
  Pozitif Psikoterapi
  Sine-Terapi
  ŞEMA TERAPİ
  HİPNO-TERAPİ
  AİLE DANIŞMANLIĞI
  CİNSEL TERAPİ
  ERGENLİK PSİKOLOJİSİ
  LİNK
  ANKSİYETE BOZUKLUKLARI
  nevzat tarhan
  Konuşma ve Dil Terapisi
  ÇOCUK RESMİNİN GELİŞİM AŞAMALARI
  PSİKOTERAPİ TÜRLERİ
  HİPPOTERAPİ
  Yiğidi Öldür Terapi Deme!
  Duanın Psikolojik ve Sosyolojik Faydaları
  PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ
  Ön Görüşme Sürecinin Öğeleri
  TERAPÖTİK İTTİFAK VE İLİŞKİ
  DOĞU HİKAYELERİYLE PSİKOTERAPİ
  empati ve empatiyi iletme
  İLK GÖRÜŞME
  Seçmeci (Eclectic) Yaklaşım
  PSİKOLOJİK DANIŞMANIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
  Psikolojik Danışma Süreci
  Psikolojik Danışmada Danışmanın Rolü ve İşlevi
  Psikolojik Danışmanın Amaçları
  psikolojik yardım aşamaları
  kendini tanıma rehberi
  KİŞİLİK TESTİ
  DEPRESYON
  Depresyon Testi
  STRESE DAYANIKLILIK ÖLÇEĞİ
  HAFIZANIZI GÜÇLENDİRMEK İÇİN 8 ADIM
  ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
  NE KADAR PANİKSİNİZ?
  DUYGUSAL ZEKA TESTİ
  Hipnoz ve Depresyon
  Hipnoz ve kötü alışkanlıklar
  Hipnoz, Çözülme ve Travma
  HİPNOZ VE KONVERSİYON BOZUKLUKLARI
  Stres ve Anksiyete Bozukluklarının Kontrolünde Hipnoz
  ŞİŞMANLIKTA HİPNOTERAPİ
  Yeme Bozuklukları ve hipnoz
  Zeka Geliştirmek İçin 5 Yöntem
  Adleryan Terapi Teknikleri
  KENDİNİZİ DERS ÇALIŞMAYA NASIL KONSANTRE EDEBİLİRSİNİZ?
  BİOENERJİ
  EMPATİ
  Evlilikte Stres Kaynakları
  Stres ve Manevi Yaşam
  Stres ve Sabır
  Stres
  Kendi stresini yönetmede teknikler
  Stres’in Etkileri
  pozitif stres yönetimi
  GRUP PSİKOTERAPİSİNDE DEĞİŞMEYE YOL AÇAN SAĞALTICI FAKTÖRLER
  Grupla Psikolojik Danışma
  ÇOCUKLARDA DÜŞÜNME BECERİLERİ NASIL GELİŞTİRİLİR?
  Zeki çocuklar yetiştirmenin püf noktası
  Bediüzzaman'ın Eğitim Yaklaşımı
  İnsan problemlerine Kur’ân’î çözümler
  Proaktiflik ya da Reaktiflik
  Tûl-i Emel
  Bediüzzaman'a Göre Bilimin Değeri
  Akıl ve Duygular
  Akla Uygunlaştırma
  Aşırı girişkenlik
  Bastırma Mekanizması
  Belirsizlikler İçinde Aranan Güven Duygusu
  Birlik ruhu için şeffafiyet
  Depersonalizasyon
  Duygu Çağı
  En ucuz enerji kaynağı: Tebessüm ve selâm
  Güzelliğin yeniden tanımlanması
  Hayat ve Anlamı
  Hayat yolculuğunda çelişkili duygular
  İç Sesler
  İnancın Sosyolojik Boyutu
  İnsanlık Peygamberlere Muhtaçtır
  Kendini Gözlemleme
  Korkularımız
  Kulluk Psikolojisi
  Mutluluk Öze Dönmekle Olur
  Olayların gerçek boyutu
  Olumlu olmak
  Ölümü Düşünmemek Başını Gaflet Kumuna Sokmaktır
  Savunma Mekanizmaları ve Başaçıkma Şekilleri
  Suçluluk duygusu
  Şefkat
  Varlığın besmelesi olan sevgi
  Varlığın öz enerjisi: Muhabbet
  GESSELL GELİŞİM TESTİ
  Hipnoterapi nasıl uygulanır
  Hipnoz Hastasının Özellikleri
  Hipnotik Seansın Özellikleri
  Hipnoz Nasıl Uygulanır
  Hipnoz Nedir
  Hipnoz Teknikleri
  hipnozda uyulması gereken kurallar
  hipnozun uygulanmaması gereken haller
  Hızlı Hipnoz Tekniği
  Kendi Kendini Hipnoz (Oto-Hipnoz)
  ÖRNEK HİPNOTİK ENDÜKSİYON
  HİPNOZ HAKKINDAKİ MİT (BATIL DÜŞÜNCELER)'LER
  AİLE TERAPİSİ UYGULAMASINDA TEROPÖTİK YAKLAŞIM
  Aile ve Evlilik Terapisinde Amaçlar
  AİLE TERAPİSİ ÖZEL NOTLAR
  aile terapisi uygulama örnekleri
  Aile-Evlilik-İlişki Terapisi Nedir
  Evlilik Problemleri Nasıl Çözülür: 9 Öneri
  PSİKODİNAMİK VE BOWEN AİLE TERAPİLERİ
  YAŞANTISAL AİLE TERAPİSİ
  AİLE İÇİ PROBLEMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI
  Cinsel Danışma ve Rehberlik - Uygulama
  CİNSEL TERAPİDE EV ÖDEVLERİ
  Cinsel Sorunlarda Hipnoterapi
  Holistik Cinsel Terapi
  CİNSEL PROBLEMLER
  ERGENLERLE İLETİŞİM
  ERGENLİKTE DİN VE AHLAK GELİŞİMİ
  ERGENLİK (PUBERTE) DÖNEMİ FİZYOLOJİK GELİŞİM
  ERGENLİK VE KİMLİK BOCALAMASI
  ERGENLİK DÖNEMİ ARKADAŞ İLİŞKİLERİ
  ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ BİLİŞSEL GELİŞİM
  ERGENLİKTE CİNSEL GELİŞME
  GENÇ KIZ SAĞLIĞI
  ERGENLİKTE DAVRANIM BOZUKLUKLARI
  ERGENLİKTE DUYGUSAL GELİŞİM
  ERGENLİKTE MADDE BAĞIMLILIĞI
  ERGENLİKTE TOPLUMSAL GELİŞİM
  SOSYAL FOBİ
  ÖZGÜL FOBİ-2
  Psikolojik Rapor Yazma
  Gazali'nin Motivasyon Teorisi
  Hz. Muhammedin Evlilik Hayatı Ve Tavsiyeleri
  HİPNOZ
  HİPNOZ TEKNİKLERİ
  BİLİŞSEL-GELİŞİMSEL TERAPİDE HİPNOZUN KULLANIMI
  Hipnoz ve Depresyon-1
  HİPNOZ VE KÖTÜ ALIŞKANLIKLAR
  HİPNOZ ve Yeme Bozuklukları
  Stres ve Anksiyete Bozukluklarının Tedavisinde-üstesinden gelinmesinde –yönetiminde (management) Hipnozun kullanımı
  Hipnoz ve Anıların Çağrımı
  Stres ve Anksiyete Bozukluklarında Hipnoz
  KONVERSİYON BOZUKLUKLARI
  ŞİŞMANLIKTA HİPNOTERAPİ-1
  Hipnoz, Çözülme ve Travma-1
  Kişilik ve Psikotik Bozukluklar
  HİPNOTİK TELKİNLER İÇİN CÜMLELER KURMA
  Affect Bridge (Hipnoanalitik Yöntem)
  STEIN’İN SIKILMIŞ YUMRUK TEKNİĞİ
  KENDİLİK DEĞERİNİ ARTTIRMA ÖNERİLERİ
  BECK UMUTSUZLUK ÖLÇEĞİ
  BEİER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
  COOPERSMıTH ÖZSAYGI ENVANTERİ
  CORNEL İNDEX TESTİ
  SCL–90-R
  RATHUS ATILGANLIK ENVANTERİ
  PSİKOLOJİK DANIŞMA--Temel Öğeler
  TERAPÖTİK İLETİŞİM
  KISKANÇLIK
  Risale-i Nur'dan Sosyal Problemlere Reçeteler 1
  Risale-i Nur'dan Sosyal Problemlere Reçeteler 2
  OBSESİF-KOMPULSİF BOZUKLUĞU
  PANİK BOZUKLUĞU - PANİK ATAK
  TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU
  Alzheimer
Bastırma Mekanizması

Bastırma Mekanizması

Bu, ferdi kendini savunma amacıyla gayrete getirebilecek tehlikeli savunma mekanizmalarından biri olmalıdır. Vasatından uzaklaşıldığında kişiyi gaflet karanlığına itebilecek bir mekanizmadır. DSM-IV bu mekanizmayı şöyle tarif edilmektedir. "Birey, emosyonel (duyusal) çatışma ya da iç ve dış stres etkenlerine, rahatsız edici istek, düşünce ya da yaşantıları bilinç alanından uzaklaştırarak tepki verir. Duygu yönünü ilişkili düşüncelerden ayırarak bilinçte tutabilir."

Her bir günahtan küfre giden yolun zeminini bu mekanizma hazırlıyor olmalıdır. Yine, düşünmemeye ve unutmaya yönelik gayretler, bu mekanizmanın üzerinde gelişmiş meyiller olarak gözükmektedir. Gerçeklerle yüz yüze gelmekten korkan insan, bir kaçış yolu arayacak, bunu bulamadığı anda iç alemine yansıyan stres faktörlerini çözmek yerine unutmaya, yani gölgelemeye çalışacaktır.

Aslında insanlar hayatı kendilerine zehir etmekte; aklın darlığını gözardı ederek yanlış algıları, uygun olmayan çözümleri, yalnızca onun ürettiği kısır çareleri ile hayatı stres, sıkıntı ve karanlıklar anaforuna dönüştürmektedirler. Maddi yapının, tabiat kanunlarının ve aklın yansıttığı varlık alemi, ferdin dünyasında tehdit unsurlarının, düşmanların dolu olduğu güvensiz bir yere dönüşmektedir. İşte insan, bütün bunların üstesinden tek başına gelmesi gerektiğini düşünerek gereksiz bir yük üstlenir ve bu yükün baskısı ve ağırlığı altında ezilir. İnsanın varlık alemiyle ilişkisi, bir yönüyle, hayatında ilk kez sinemaya gitmiş ve sinema olayının işleyişini bilmeyen bir şahsın sinema perdesinde cereyan edenleri algılayışına benzer. Senaryonun sergilenişi çerçevesinde bir eşkiya grubunun zulmüne maruz kalan bir masumun filmde yer aldığını düşünelim. Bizim izleyicimiz film başladıktan sonra perdede yansıyanları sahnede gerçek şahsiyetlerin yaşadığını zannedecek ve masumun kurtulması için bir şeyler yapması gerektiğini düşünecektir. Ancak karşısında yer alacağını düşündüğü silahlı grup onu büyük bir korkuya sevk edecektir. Yerinden kıpırdayamayacak, film boyunca hem bir şeyler yapamamanın azabını, hem de korku salan topluluğun tehdidini hiç gerekmediği halde film boyu ruhunda hissedecektir. Yaratıcısı ile bağlantısız bir varlık algısı içindeki insanın yaşadığı tehditler, korkular, stresler, vicdan azapları, adaletsizlik algıları ve bunlar karşısında bir şeyler yapamamanın verdiği azap, yukarıda zikrettiğimiz örnekten özde farklı değildir. Bu endişeler yersizdir ve işleyen halin aslını, özünü, gerçek konumunu bilmemekten kaynaklanmaktadır. Sinemadaki şahsın yersiz sinmişliği, köşeye sıkışmışlık duygusu, sosyal hayatta bastırılmış duygular şekline dönüşür. Bu hali İkinci Söz'de Bediüzzaman şöyle tasvir etmektedir: "Bir vakit, iki adam hem keyif, hem ticaret için seyahate giderler. Biri hodbîn, tâli'siz bir tarafa; diğeri hudâbîn, bahtiyar diğer tarafa sülûk eder, giderler.

"Hodbîn adam hem hodgâm, hem hodendîş, hem hodbîn olduğundan; bedbînlik cezası olarak, nazarında pek fena bir memlekete düşer. Bakar ki, her yerde aciz biçareler zorba, müthiş adamların ellerinden ve tahribâtlarından vaveylâ ediyorlar. Bütün gezdiği yerlerde böyle hazin, elîm bir hali görür. Bütün alem bir mâtemhane-i umumi şeklini almış. Kendisi şu elîm ve muzlim hâleti hissetmemek için sarhoşluktan başka çare bulamaz."

Bastırma mekanizmasının en çarpıcı sosyal yansımalarından biri de sarhoşluk olmalıdır. Sarhoşluk, kendi konumunu ve varlığın konumunu yanlış algılamaktan kaynaklanan gereksiz bir sıkıntı ve kendi başına ürettiği, içten gelen bastırma mekanizmasının yanlış ve ölçüsüz kullanımı sonucu ortaya çıkan vahim sonuçtur. Bastırmanın en belirgin ortaya çıkış şekli unutmak, hatırlamamaya çalışmak, yüzleşmemek, yakınına gelmemek gibi tavırlardır. Bu anlamda "gaflet" kavramı ile yakın anlamlar içerir. Problemlerini çözemeyeceğini düşünen, onlarla yüzleşmekten çekinen ve çözmek yerine kaçmak eğilimine giren ferdin kaçacak yeri yoksa uyumakla bir rahatlama arayışı içine girebilir. Bu, çoğunlukla problemi çözmez ve daha büyütür. Uyandığında karşılaşacağı problemler küçülmüş değil, daha da büyümüş olacaklardır.

Yine kendini, bedenini, eğilimlerini, fıtratının özelliklerini tam anlamı ile tanıyamamış olan bir fert, kuvvelerin tezahürü şeklinde ortaya çıkan meyillerini de bastırmaya çalışır. Müsbete kanalize edildiklerinde maddi ve manevi tarakkinin basamakları olabilecek meyiller, bastırıldıklarında, iç basıncı yükseltecek, sıkıntıları artıracak ve zamanla ruh boyutunda patlamalara zemin hazırlayacak bir hale ulaşabilirler. Oysa fıtri mecralarına sevk edildiklerinde, hayatı kolaylaştıran, güzelleştiren ve en önemlisi esmâ-yı İlahiyeyi anlamaya basamak teşkil eden bir anahtar görevi üstlenirler.

Bütün meyiller ve savunma mekanizmaları, fıtrî mecralarında kullanıldıklarında, doğru tanımlanmış bir varlık algısı içinde yer aldıklarında hayatın ahengini düzenleyen, varlık ritmini akort eden unsurlar gibidirler. Kahrın da lütfun da hoş algılandığı bir ruh dünyası oluştururlar. Farklı bir mecraa yöneldiklerinde, zahiren kişiyi koruyan ama özde onu zarara uğratan bir yapıya dönüşürler. Ferdi aslî yapısına, özüne, bütün kâinatla ahenk içinde bütünleştiği hale değil, bilakis bu halin uzağına sürüklerler. Problemleri çözmek yerine, üzerlerini örterek derinleşmesini sağlarlar.

Hayatın en ağır gerçeği olan ölümden kaçmak, cenaze arabalarını görünce yolu değiştirmek, ölümü hatırlatacak şeylerden uzak kalmak neyi çözüyor? Ölümü öldürüyor mu? Bir bastırma mekanizması şeklinde cenazenin ardından sarhoş olmak, sigara üstüne sigara yakmak, hatta en nihaî boyutunda intihar etmek ölüm hakikati ile ilgili hangi problemi hallediyor? Belki de kaçmak yerine gerçek boyutuyla anlamaya çalışmak ve "merdane yüzüne gülmek", tarifi mümkün olmayan nimetlerin ve sonsuz güzelliklerin kapısını ferdin alemine açacak sihirli değnektir.

 

 

Herşeyin bir güzelliği var, herkes göremese de...  
  PSİKOLOJİK DANIŞMAN
AHMET VURAL
 
HAFTALIK PROGRAM  
  Hangimiz bir gün yataktan kalkıp da daha akıllı olduğumuzu görmek istemeyiz ki? Bu dilek her ne kadar ütopik olarak görülse de bir bilim adamının yöntemi, 1 hafta gibi kısa bir sürede, zekayı yüzde 40 oranında artırmanın mümkün olduğunu ortaya koydu. Beynin herhangi bir kas gibi olduğunu ve egzersizlerle güçlenebileceğini öne süren İskoçya’daki Edinburgh Üniversitesi’nin Biyomedikal Bölümü’nden Prof. Mark Lythgoes’in 1 hafta süren programı BBC’de yayınlandı. Programa katılan 100 kişinin IQ’larında, yüzde 40 oranına varan artış görüldü. Bu artış katılımcıların programa katılmadan önce girdikleri testle, programdan sonra uygulanan test sonuçları karşılaştırılarak elde edildi.

İşte bir haftalık program

Cumartesi: Dişinizi her zaman kullandığını elinizle değil, diğeriyle fırçalayın. Ve gözünüzü kaparatak duş alın.

Pazar: Sabah saatlerinde bulmaca çözün. Ve kısa yürüyüşe çıkın.

Pazartesi: Akşam yemeğinde yağlı balık yiyin. İşe ya yürüyerek ya bisikletle ya da daha önce kullanmadığınız bir araçla gidin.

Salı: Sözlükten bilmediğiniz sözcükleri öğrenin. Ve bunları günlük konuşmanızda kullanmaya çalışın.

Çarşamba: Yoga, Pilates ya da meditasyon derslerine katılın. Daha önce tanımadığınız bir insanla konuşun.

Perşembe: İşe daha önce kullanmadığınız bir yoldan gidin. Televizyondaki ciddi bilgi programlarını izleyin.

Cuma: Alkol ve kafein tüketmekten kaçının. Alışverişe çıkarken listeyi ezberlemeye çalışın.
 
Bugün 172 ziyaretçi (214 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol